Monday, January 10, 2011

aku terima nikahnya....

terlintas untuk bercerita about nikah because beberapa sebab:
1) sebab da 4th year n tgh fikir2 ttg nk buat rumah bsama2 tangga..:-)
2)byk tserempak dgn buku2 bout nikah nie
3)ramai kawan rapat da settle down...:-)

tetapi aku me'muhasabah' diri aku..adakah layak m'nikah'..
ades byk lg tnggjwb perlu di settle kn b4 settle down atau adakah tepat jika terus mnikah dan tawakkal aja kerna dpt gak advice dri psgn2 yg tawakkal alhmldh mrka bahagia tnpa sbrg mslh besar..

dan prkara paling utama adakah aku punya calon?? ramai yg mberi idea bcinta dulu knal dlm2 psgn kita n then kawin la baru bahagia..ak tidak mahu bcinta lagi..sesungguhnya indah bcinta afta kawin..kita akn blapang dada mnerima psgn kita..sesungguhnya Allah akn mmudahkan segalanya jika mjga adab2 dri awal sblm mdirikan rumah berserta tangga...dan adakah aku punya calon utk di propose pd org tua?? hurm..remain secret...harus byk mlakukan istikarah utk mminta allah di tunjukkan jalan-Nya..jika tidak berhasil aku mahu meneruskan persediaan kerna aku mahu ke GAZA....aminnnn...

Alangkah seringnya

Mentergesai kenikmatan tanpa ikatan

Membuat detik-detik depan terasa hambar
...
Belajarlah dari ahli puasa

Ada dua kebahagiaan baginya

Saat berbuka

Dan saat Allah menyapa lembut memberikan pahala

Inilah puasa panjang syahwatku

Kekuatan pada menahan

Dan rasa nikmat itu bakal kurasa

Diwaktu buka yang penuh kejutan

Salim A.Fillah(Buku: Nikmatnya berpacaran selepas pernikahan)




No comments:

Post a Comment