Monday, April 4, 2011

BERSYUKURLAH ANDA!!!



Terbaiklah besok exam slamber je update blog…huhu..Maybe confident sgt coz boleh jawab biopharma tadi kot.haha..Tapi besok paper biomass energy susah kot.midterm da la kantoi..

Pape pon harus aku share sesuatu kpd kalian yg ter’baca blog aku..Kejadian ini berlaku ptg tadi selepas berjogging kt stadium 3 round mcm biasa g workout kt gym kt lua stadium.tiba2 mata aku tertumpu pada seorang ayah dan anak lelakinya yg sedang bersenam. Rindu pulak kt abah kt johor. Sedang aku bersenam tiba2 budak tu menjerit2 sambil bersenam of kos aku terkezut la. Tapi aku tgk bapak dy maintain je cam tak peduli kan anak dy. Aku mushkil dan heran. So senaman ak di teruskan tanpa menghiraukan pekikan budak 2.

Setelah aku habis senaman aku memberanikn diri berborak dgn pakcik 2. So aku pun start borak. Mula2 pancing dulun then Tanya la pasal anak dia..nak di pendekkan cerita anak dia mmg sakit mental. Xperlu lah di ceritakan kenapa. Berlinang air mata mendengar cerita pakcik 2. Aku sedar dan sangat2 bersyukur masih sihat dan dikurniakan akal yg cerdas. Cuba kita bayangkan berada di tempat budak tu. Jadilah kita manusia yg brsyukur pada kurniaan Allah kerna mungkin jika kita ingkar dan sombong.. Allah akan tarik nikmat itu..


p/s:bersyukur dpt attend Daurah BM:cinta menuju syurga di uniten bangi..byk ibrah yg dapat..ntah layak ke x menjadi pmimpin kluarga.hrap2 allah memberi yg terbaik..AMIN...

No comments:

Post a Comment