Tuesday, April 12, 2011

MENANTI SINAR BARU


Hari–hari yang di lalui makin getir..

Adakah diriku dibayangi dosa-dosa silam..

Kifarah dosa untuk menguji hati yang rapuh..

Sesungguhnya aku telah bertemu sinar cahaya..

Di hujung jalan yang di sinari cahaya mentari..

Saban hari ku mencari hakikat diri..

Untuk apa aku diciptakan?

Kenapa aku di campak di sini secara tiba-tiba?

Mungkinkah ada hikamah yang tersembunyi?

Ya ! ku yakin pasti ada natijah dari-MU..

Tidak harus ku hiraukan omong2 kosong mereka..

Kerna mereka hanya mahu aku mengikut telunjuk mereka..

Aku harus mengenal erti sabar tanpa putus asa..

Doa dan solat itu perisai muslim senantiasa..

Tika sukar, duka dan senang..

Haruskah di teruskan niat di hati?

Adakah tepat waktu dan ketikanya?

Punya kudratkah aku meneruskannya?

Terjagakah tarbiyah dan dakwah ku nanti ..

Tika waktu puncak mengenal erti kehidupan untuk memberi kepada manusia..

Tika diri ini di serahkan pada jalan ini dengan sungguh-sungguh..

Bersediakah aku dengan erti kata sebenarnya?

Manusia tidak pernah rasa puas dan bersedia..

Bantulah dan tunjukkanlah jalan-MU..

Sesungguhnya seluruh hidupku demi mencari redha-MU..

Ameen..

No comments:

Post a Comment